måndag 1 mars 2010

Måndag med efterrätter


I dag har vi varit på åkanten och ätit hos Philip igen.
Jag lurade med Christina och Anita.
Jag sa att det kostade 70:-, fast det kostade 75:-
Dahn kom på efterkälken.
Fiskgratäng med sparris, räkor och skaldjurssås
eller
Fläsknoisette med bea-sås och klyftpotatis med grönsaker.
Jag tog det sistnämnda.
8 poäng av 10
Sedan unnade vi oss en efterrätt.
Päron med kolasås
eller
Chocklad muffins kladdkaka med björnbär och vaniljglas.
Jag tog det sistnämnda
9 av 10 poäng
MUMS!
Jag och Christina passade på att sno firmabilen, när Benny var borta.
Han ligger hemma i magsjuka, stackarn.
När katten är borta så dansar råttorna på bordet.
Benny är chef över firmabilen, han har 2000kr extra i månaden för det.
Nä, det har han inte, men han är väldigt rädd om den.
När jag skulle backa ut från parkeringen på Åkanten, så upptäckte jag att jag hade klämt in mig.
Jag tänkte när jag parkerade att "här kommer jag aldrig ut", men jag var så hungrig att jag struntade i det då.
Men det fick jag skit för sen, när jag var mätt och go, och hade smält i mig efterrätt och allt.
Jag backade in och ut, in och ut hela tiden.
Svetten rann.
Christina stod utanför i snöblasket i sina nyinköpta stövlar och gestikulerade med armbågarna och skrek hur mycket det var kvar till nästa bil.
Men det hjälpte inte.
Vi fick gå in och hämta Dahn.
Han gjorde två manöver, sen var det klatt!
Bara att åka.
Smidigt.

Vi brukar aldrig ha fika vid 14,30 på jobbet. Det är bara på torsdagar.
Då är det Kringlan.
Då är vi 8 pers. som turas om att bjuda.
Men i dag bjöd Ulrika äppelkaka med glass.
Alla undrade varför hon bjöd.
När vi hade satt oss förklarade hon:
- Jo, det är så att på julafton, tog min Man mig på sängen.
- Åååh, så du skall ha barn nu då ?
- Nejje, jag menade att han överaskade mig.
- JAHAaaa
- Han friade nämligen, så vi skall gifta oss i september.
Det firade vi i helgen, och det blev över lite till Er.
- Åh, grattis så hemskt mycket.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hello Sis!
Kan inte Philip fixa receptet på fiskgratängen, lät kanongott!
Har fått avdrag på lönen de senaste månaderna (totalt missat), flexat för mycket. Så nu är jag här vid 06,30, skoj skepp ohoj!! MIn efterrätt hette inte la frog utan blueberry on the top! Bara en rättelse. Snygg bild på mig, verkligen till min fördel, tack för den :-) Puss Sandy

oumberligating sa...

Hmm......känns som jag hamnat på en famijeblogg...inget ont i det, tvärtom, en fin sådan måste jag säga....halkade in här på ett bananskal via en blogg där det var en tjock kille instängd i en låda på bilden (ler), han som hade bloggen hade tre barn och en fru stod det, bloggens sista inlägg var ifrån juni, undrar om han gav upp, lätt hänt i den tuffa bloggdjungeln, kämpar på tredje året nu!
Ha en fin dag!
Kram ifrån Peter Olofsson på bloggen Oumberliga Ting!

Mysbyxor sa...

Kära Sys, det var inte namnet på efterrätten som hette "la frog" det var namnet på whiskyn. Skall se ifall Philip kan fixa receptet.