måndag 8 mars 2010

Vinterpälsen är borta






I dag har jag varit hos Lisbeth och vaxat bena, det var ett år sedan sist.
Fast det var inte ett år sedan jag rakade bena, även om det ser ut så.
Jag brukar hyvla av dom ibland.
Men när man skall vaxa, så säger Lisbeth att det är bra i fall stråna är minst 1 cm, för då får klistret bättre grepp.
Och det är inte svårt att få ut det, med min kraftiga tillväxt.

Sist jag var hos Lisbet var innan resan till Thailand, då tog jag även bikinilinjen och under armarna.
Det kändes, kan jag säga.
Det var det värt.
Skall man vara fin får man lida pin.
Denna gången så gjorde jag en reducerad variant, endast bena, och under armarna.

Så nu får gärna vår-värmen komma, så att man kan visa upp sina väl-ansade ben.

När Signe såg detta kortet, så pekade hon på det och sa;

- Titta! Där är Dahn.
- Nä, Signe det är inte Dahn, men det kunde varit min man.

Dahn hjälpe mig att vaxa benen i höstas, med köpe-vax.
Det gör jag inte om.
Ururselt.
Inte ett hårstrå kom med, knappt.
Och varmt, eländigt och kladdigt var det.
Det åkte ner i soptunnan.
Nä, då är det bättre att gå till Lisbet, hon är så trevlig.
Lisbet berättade att det var en tjej som hade kommit in för några månader sedan.
Hon hade köpt eget vax och skulle vaxa sig själv, hon hade bombarderat hela bena med vax-lappar, och lät dom på det viset sitta kvar för länge.
Så dom hade limmat sig fast i skinnet, hon fick inte bort dom.
Hon kom till salongen med lång kjol, och hela hon var full med klisterlappar.
Ja, herre Gud, sicket folk.
Kunde varit jag.

Inga kommentarer: