måndag 15 mars 2010

Klipp-dax

Jag brukar sätta upp håret i en toffs där bak,
men i dag tänkte jag att mina arbetskamrater skulle överraskas med buller och bång med utsläppt hår, och ett hårspänne i luggen.
Kände knappt igen mig själv, fick kolla 2 ggr i spegeln på toan.
Jo, det var visst jag.
Det var ingen som sa något, mer än Lotta:
-Vad ovant det var att se Dig i utsläppt hår, Jessica.
Anade jag en liten komplimang i uttalandet?
Nä, den blåstes bort av nästa talare.
Det var Ulrika som sa:
- Är det inte dags för klippning snart, Jessica?
Hon såg väl min utväxt med gråa slingor i, som snart passerar 3 cm:ers linjen.
Linjen syns ju extra väl när man snålar in på slingorna och bara slingrar överhåret och sedan fäller upp luggen med ett spänne.
-Jo, i morgon är det dags, för den stora förvandlingen, sa jag.

Alla blickar var riktade på Annika istället, hon hade lagt håret bakom öronen i dag, det brukar hon aldrig ha annars.
Hon var så snygg i det så.
Det var ingen som sa att hon var snygg.
Alla frågade bara:
- Har du klipp dig ?
- Nä, jag har bara så skitigt hår, så jag la det bakom öronen, sa hon.
Jag sa att hon var fin i det.

Ida började i dag också, hon skall ta över efter Christina som går i pension 1;a april.
Ida berättade att hon hade varit på en jättefin salong och klippt sig på Östermalm.
Jag frågade inte vad det kostade. (konstigt nog)
Men hon sa att dom fönar håret så noga att det håller i två tvättar.
Tyckte att det lät lite konstigt, eftersom håret bli blött när man tvättar det.
Men det är säkert rätt och korrekt, för det såg så välputsat ut och det var ju 2 veckor sedan hon klippte sig.

I morgon är en efterlängtad dag, skall alltså till Barberaren, som farbror Göran säger.
Min klippbok skall med.



Ibland tas den med till frissan, och ibland får den stanna hemma.
Jag klipper ut olika frisyrer som jag tycker är snygga, och sätter in i boken.
Halva boken är på en och samma kvinna. Hon är så vacker, och så snygg i alla sina frisyrer.
Jag lurar mig själv, för jag tror att jag skall bli lika snygg som hon, när jag är färdigfriserad.
Men det har jag inte blivit än, men jag tänker inte ge upp!
Jag kommer sitta med samma klippbok när jag är 80 år också.

Nu har jag hittat en ny bild på henne som jag skall ta med mig i morgon.

1 kommentar:

Annica sa...

Jag tyckte du var jättefin i utsläppt hår! Fattar inte varför jag inte sa nåt... Men nästa gång lovar jag att säga nåt smickrande! Kram på dig.