onsdag 24 mars 2010

Kringlan


I morgon torsdag så det vanligtvis Kringeldax.
Kringlan = 8 st medlemmar i fikaklubben, som turas om att ha med sig 14.30 fika på torsdagar till jobbet.
Alla som vill får naturligtvis vara med.
Det är veckans höjdpunkt, jobbmässigt sett.

Tyst överenskommelse
Så här tänker vi som är medlemmar i kringlan (8 pers av 15),
eller inte alla kanske, men några tänker så.
Nä, det är nog bara jag.
OK
Bakar man själv ger det extra poäng.
Ber man sin make/maka så blir det samma poäng som ovan, men med ett litet, litet minus.
Köper man på kondis så ger det också extra poäng, men inte så höga som hembakat.
Köper man färdigköpt i påse på ICA eller Hemköp, blir det minuspoäng.

Om det sitter med någon runt bordet som inte är medlem, och den som är värd härdar ut hela fikarasten, utan att fråga om den vill ha också.
Får pluspoäng.

MEN

I morgon krockar Kringlan med Marie Bebådelsedagen även kallad våffeldagen.
Vi skall ha med oss våffeljärn och elvisp och baka våfflor.
Det har blivit en liten tradition.
Alla som vill ha får, vi tar pengar ur fikakassan.
Så nu blir Kringlan uppskjuten antingen tills fredag eller tills nästa torsdag.
Det skall vi ha möte om i morgon.
Det är min tur att vara värd.

1 kommentar:

Ida sa...

Skrattade gott kan jag säga :D jag brukar vara urdålig på att härda ut, måste skärpa mig om jag ska vinna poängligan ;) vad är vinsten förresten?