torsdag 25 mars 2010

Körkortet

För någon dag sedan frågade Johannes mig i fall jag klarade körkortet vid första uppkörningen, jag svarade att jag gjorde det.
-Jamen HerreGud om till och med DU klarade det, så måste ju jag klara det också, med en väldig tydlig "kom från hjärtat" utbristning.

Visserligen så körde jag åt vänster, när Uppkörningschefen "Wräschner" sa att jag skulle svänga höger, och hamnade mitt ute i vischan.
Har väldigt svårt att skilja på vänster och höger så på direkten, vill gärna tänka till lite. Det är med höööööger hand jag skriver med. OK. Det tar lite tid.
Men det gjorde inget.
Tantan "Wreschner" hade fått många påpekanden att hon var alltför hård mot sina elever, och kuggade de flesta, så Nisse Rapp (min körskollärare) var med i baksätet också, som observatör.Det kanske gjorde det hela lite enklare.

I går fick Johannes sitt efterlängtade körkort, och tog en liten glidarunda i "the big city"
I like!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det gjorde INTE jag :)
Enl. tantan så körde jag för fort med tanke på den väderlek det var.
Mamma som satt i baksätet tyckte jag körde helt exemplariskt.
Eftersom jag fyller i januari så var det både snö och slask och jag kunde ev. stänka ner gångare och cyklister... hmmm .... men jag såg ju inget avdera vid uppkörningen så vem skulle jag stänka ner ?!
Men när jag fick låna Dahn´s Volvo Turbo så myste gubben och körkortet var i hamn....
Nu kommer du inte se Philip framöver...han och Johannes kommer vara ute på vift mestadels hela tiden :)
Man vet ju själv hur det var - man hade myror i brallan och ville vara ute och köra och hitta på saker hela tiden.

Nu är det Philips tur nästa ggr :)

Jessica - när ska du ta ditt mc kort ?
Det tycker jag du ska satsa på - du kommer inte ångra dig ;)

Kramis Salamis
/Gunsan