tisdag 16 mars 2010

Samtal med den store

När jag kom hem från Barberaren så gick jag upp till Philip, han är inte svår att diskutera med.
Han har tid och pratar gärna.
Men han noterade inte min förvandling.
Han gick ut och gick en sväng, sedan när han kom tillbaka så
pekade jag lite på mitt hår, sa ingenting, utan bara pekade.
Han sa;
-Vad är det?
Jag pekade lite mer demonstrativt, utan att säga något.
Lite som gäster med skester.
- Ja, jag har klippt mig, vad är det med dig? sa han.
Det var ju du som gjorde det igår, har du blivit helt, eller ?

Då fick jag börja prata.
-Jo, jag har inte blivit helt glömsk, men nu menar jag mig.
-JAHA, det ser jag nu, du har blonderat hela håret....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Resultatet ?

//Gunsan

Anonym sa...

Nu när Drottning Margerete ska komma på det stora jubileumskalaset ikväll hoppas vi få se hela utsmyckningen här på bloggen imorgon.
Med frisyr och allt!!
Pussa Johannes från mig och Signe
Puss puss Sandy