fredag 26 mars 2010

Fixa å dona

Jag tycker alla håller på att tapetserar eller måla om hemma.
Hemma hos oss händer det inte mycket på det området, även om det skulle behövas.
Ida frågade på jobbet för någondag sedan:
- Du är inte intresserad att hålla på att fixa och dona hemma, Jessica? man hör aldrig att du håller på med något.
Nä, jag måste hålla med om att de senaste åren har jag hållit mig förvånansvärt lugn på den fronten.
Inga ommöbleringar, tapetseringar, ommålningar, inte ens bytt gardiner.
Det har stått still.
Annars har det varit full rulle i 20 år.
Möbelrenoveringar, gardinbyten varje månad, tapetseringar, ommålningar, ständiga ommöbleringar dragna på mattor, fram och tillbaka.
För att senare konstatera, när man har flyttat och spikat upp kablar, att det var nog fanimej bättre där det stod innan.

Utomhus har det flyttats plantor hit och dit, målats på det ena och andra, av med färg, på med färg osv osv.
När det har varit klart, så har det bara varit och börjat om från början.
Hoppas inte jag får för mig att dra igång något projekt, det orkas inte med just nu.
Men vi måste måla om våra fönster i vår/sommar, och jag funderar på om vi skall byta färg.

Men nu först och främst längtar jag tills snön försvinner, så all mat åt råddjuren kan sopas bort i trädgården.
Det har inte vidrörts överhuvudtaget.
Höet luktar skit och morötterna är ruttna.

I Värnamo har dom börjat sopa gatorna.

1 kommentar:

Anonym sa...

.....sant det du skriveer ;)
Ingen har väl tidigare hängt med i ditt tempo, alltid nya överaskningar när man kommit hem till dig/er :)

Här hemma är all snö borta förrutom de stora snövallarna som kommer ta tid innan de är borta.
Igår kväll hälsade jag på mina fiskar i dammen, som nu äntligen kunde se himlens ljus, efter ett tjockt täcke is som äntligen smält så pass att de kunde nu komma upp till ytan och säga "tittut".
De levde allihop och såg välmående ut så jag kunde pusta ut efter att ha varit orolig denna vintern.......
Då fick jag vårkänslor :)
Ännu mera vårkänslor fick jag när jag kom hem från jobbet och Bernt hade tagit sin första runda med mc:n.....(på tal om sopade gator :) )

Nu ska jag ut och rida och ikväll blir det "PARTY"....
Ikväll samlas vi i Bolmsö Knutters och planerar de rundor/semester som ska åka´s i år, under tiden äter och dricker vi gott... :-)

Kramis Salamis
Gunsan