tisdag 9 mars 2010

A6 på arbetstid

I dag har jag, Benny och Annika varit på IKEA i Jönköping på arbetstid.
Riktigt lyxigt i det soliga vädret, kändes det som.
Skönt att slippa jobbet, och frångå de dagliga rutinerna.
Veckan känns inte så lång då.
Vi är utnämda till Högsta ÖverDirektörer för inredning av vårt nya kök.
Det var inte länge sedan vi gjorde om det, men nu skall det göras om igen.
Plötsligt finns det pengar, annars skall det snålas in - även på dagstidningar.
Det ända vi har är Veckans affärer, och den är inte speciellt intressant, inte för min del i alla fall, förutom på fredagar, då är det en extra tidning med, som heter DI Weekend.
Den är alla som hökar på.
Man får ställa sig på kö, har man otur så hamnar man på femte plats, då är det lagom att börja läsa, när fikarasten är slut.
På våra lunchpromenader ingår det även att gå genom staden, och ta en gratis Metro.
Varje dag. Det tillhör rutinerna.
Den ser man fram emot att läsa vid fikat 14.30 För min del - näst sista sidan, för där är ELVIS och TV-programmen.
Idag var vi en smula bekymrade då vi inte fick läsa vår METRO.
Inte Annika, men jag och Benny. Nä, inte heller Benny. Men bara jag, då.
Vi unnade oss middag på ..........ja, nu kom jag inte på vad restaurangen heter.
Det är f.n märkligt, vi pratade om den hela förmiddagen, och nu är det som bortblåst.
Men gott var det och det låg bredvid COOP.
Och jag fick ingen ränne-skita, det brukar jag få annars när jag äter ute på restaurang. Det känns som knivhugg i magen efter ett tag, och så måste man rusa på toan.
Jobbigt läge, om man sitter i en bil eller är ute på stan.
När jag tänker efter så har jag inte fått det på ett tag nu. Jag har ju inte ätit ute så mycket heller, för den delen. Det kanske är anledningen.
Intresseklubben antecknar.

Sedan gick vi på IKEA och beställde det vi skulle ha till köket.
32000 svenska riksdaler gick kalaset på.
Vi blev så trötta i bena efter ett tag, då gick vi och fikade på IKEA.
OCH titta vad som låg på bordet:

Dagens Metro.

Anledningen till att vi skall göra om i vårt kök, är att vi alla skall ha gemensam lunchmatsal, som det är nu, så har vi 2. En ute i fabriken och en inne på kontoret.
Vi har föreslagit en TV i det nya utrymmet. Vi får se i fall det blir några pengar över till det, säger chefen.
Ja! det får vi verkligen se.

Inga kommentarer: