lördag 6 mars 2010

Solsken och lördag




Nu har jag varit ute och gått en kort promenad i det underbara vädret.
Jag lyssnar på Mikael Nyqvist "När barnen lagt sig".
Lite småseg, men den är så kort, så den skall jag nog ta mig igenom.
Jag träffade min farbror Olle, han hade varit nere i byn och köpt sig en tidning.
Han berättade att det var 20 grader i solen. Bojjan satt ute och solade.
Jag skall brygga mig en kopp kaffe och också sätta mig i solen och njuta en stund.
Lyssna på när istapparna fäller sina vattendroppar och lite ljuv fågelsång.
Min faster May-Lis ligger säkert i bikini redan, tänker jag.
Om några timmar sitter nog mamma med ett glas vitt vin i lä vid garaget.
Härligt!
Själv skall jag sitta i kyrkan.
Om några timmar skall vi på dop, det är Dahn's bror Kjell's dotter Lisa's barn som döper sig till Isak, i Kävsjö kyrka.
Efter blir det middag i församlingshemmet.

Jag kanske kan passa på att bikta mig i det tysta.

Carpe diem

1 kommentar:

Anonym sa...

Just var syster min å jag gjorde , välförtjänst efter en lång promenad .Njutningen avbröts abrubt då ett kalt huvud dök upp i dörren å fråga när är ´´föa klar´´så var mysandet slut kram från Moster å mama