måndag 15 mars 2010

Sol promenad

Dagens lunchpromenad var solig och skön, jag träffade på min syster Veronica.
Hon såg fräsch ut, hon hade en ny vårig jacka på sig.
Det var två veckor sedan vi sågs sist, tur att vi jobbar i Värnamo bägge två, så vi ses någongång.
Jag har nog aldrig stött på henne på stan innan, föresten, när jag tänker efter.
Hon var i alla fall ute och gjorde stan osäker genom att köpa ett par …… (oj , nu håll det på att försägas)
och en…… till Johannes som fyller 18 år på onsdag.
Men han läser nog inte denna Blogg ändå, så det hade nog inte gjort ngt.
Men man vet ju aldrig.
Hade det avslöjats så hade nog inte syster blivit så glad, och jag hade inte fått komma på kalaset.
Och den risken vill jag inte ta.

Sedan gick jag förbi två alkoholister som satt och solade sig och mådde väl, i de två ingjutna Bruno Mattson fåtöljerna som finns utanför Swedbank.
Dom hade öppnat en pava vin, och satt å skrattade – säkert åt de som var tvungna att ta ut pengar bredvid - för att betala sina räkningar.
Njut, så länge vin finns kvar, och solen inte går i moln, tänkte jag .
Njut, och andas in - vi hårt arbetande skattebetalare, som stressar förbi er – betalar kalaset.
Jag blev lite avis, inte på att vara alkis, men att kunna sitta ute och njuta i det soliga vädret mitt på ljusa dan.
Jag skall också sitta och dricka vin i solen utanför Swedbank när jag blir pensionär.



Nä, jag ångrar mig, jag tror jag sätter mig vid havet i stället och lyssnar på fiskmåsarna - och vågorna som slår i land.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag höll på att gå förbi dig, försjunken i mina tankar: Lever Greta Garbo fortfarande?
Ni var så himla lika på håll. Stora Svarta glasögon, virkad keps (typ) och en rock. En dag i mitt ungdomsliv kom Pålsson fram till mig och sa att jag var så förbannat lik Sophia Loren. Inte illa pinkat att ha så vackar döttrar av en far som har varit flintskallig i nästan hela sitt liv;) Kram från syster