onsdag 17 mars 2010

Myndighet

Nu har vi varit på Johannes födelsedagsfest, han fyller 18 år i dag.
Hipp Hipp Hurra!
Veronica hade gjort tre stora smörgåstårtor, och efter det bjöds det på tårta från Jonssons Konditori. Allt var jättegott. Bägge får 4 poäng av 5.
Man fick vin eller öl till, det ger extra poäng för det är lillelördag och kalas.
Men jag tog pärondryck, för jag var inte sugen på starkt i dag.


(på bilden min syster Veronica, och hennes son - dagens jubilar - Johannes)

Nu är han myndig och har rätt att bestämma över sitt egna liv.
En befrielse för många kanske, men Johannes väljer nog att bo hemma ett tag till.
Han har det bra, med eget rum i källaren.

Jag köpte en t-shirt till honom åt mamma,
hittade den på Jack & Jones och tyckte den var cool.
Jag hade redan köpt mina paket, men tänkte att mamma kanske var intresserad, det var hon – till att börja med.

Hon ringde i går, och sa att hon hade öppnat paketet, och ville lämna tillbaka den.
-Jag tänker inte ge mitt barnbarn en sån här tröja, med en hemsk varelse på.
Har du sett hur den ser ut, Jessica ?
-Ja, det var ju jag som köpte den.
-Förskräckligt ful, sa hon
-Jahapp, men det är ju inte du som skall ha den, det är ju Johannes.
-Du har väl sparat kvittot, så att han kan lämna tillbaka den?



Anar man en viss besvikelse i hans ansiktsdrag.
Har t-shirten förstört hela hans 18-årsdag?
Kommer han drömma mardrömmar?

Inga kommentarer: