fredag 26 mars 2010

Sushi

På lunchrasten i dag provade jag, Benny, Alma och Annika Sushi för första gången i våra liv.
Det är en ny sylta i stan. Väldigt fräsch lokal och mycket folk.
Jag och Benny tog tio bitar för 79:-.

När tallriken kom in så tänkte jag att det här lilla blir jag aldrig mätt på.
Stor i maten som man är.
När Annika och Almas tallrikar kom in (tyvärr har jag ingen bild på det) så ångrade sig både jag och Benny.
Dom hade mycket mer på sina tallrikar för endast 4 :- mer.
Dom tog 8 bitar + kycklingspett med ris.
Men det var lite pinigt att byta, så vi log bara glatt.
Och åt med god aptit.
Det var gott, man fick passa sig lite för Wasabin som är en japansk pepparrot. Den är stark, men god.
Rätten får fyra poäng.
Sedan fick jag och Benny dela på Almas sushibitar, för hon orkade inte sina.
Det blir extra plus till Alma.

Vid fikat va vi så trötta så vi nästan somnade allihop.
Våra kroppar - med fiskleverolja i blodet - skrek efter massage.
Hade man varit i Thailand (precis ett år sedan vi åkte nu) så hade det låtit:
- No problem. No problem. I can fix, I can fix
Men ingen kom. Det var stendött.
Benny var ju ensam tupp, bland hörnorna.
1 karl på 6 fruntimmer.
Men det visades inga tendenser.
Jag hade köpt kondiskakor, men det hjälpte inte ett skvattanes dugg, vi var lika sega ändå.
Men skit i det för...
...nu är det fredag !
Skål och trevlig Helg!

Inga kommentarer: