måndag 15 februari 2010

Utför

Jag, Britta och Onka skall till Isaberg och åka skidor på torsdag med de yngsta barnen. Jag börjar bli lite nervös. Jag har inte åkt så mycket skidor innan.
Jag har fått låna en anorak anno 1732 av min jobbarkompis Christina, med tillhörande Stig Helmer byxor. Nä, men det var jättesnällt att jag fick låna detta.
Jag sa att det inte spelade någon roll hur gammalt det var. Huvudsaken är att man inte blir kall om rumpan.
Jag fick låna glasögon också.



Nä, dom är inte dubbla. Jag har försökt ta isär dom. Det sitter fast.
Ludvig sa tidigare "jag tänker inte åka en runda med dig, bara så att du vet",
Jaja, tänkte jag. När han har sett min galanta stil, så kommer han SKRYTA om sin mor i backen.
Jag kan säga så här:
När han har sett min mundering, kommer han ABSOLUT inte åka eller skryta något om sin mamma.
Men jag har andra jag kan åka med. Jag skall ta skidlektioner.
Jag ser framför mig en snygg, solbränd ungtupp, sätta skidorna mellan mina ben.
Ta ett rejält tag om mina vältränade höfter, sen glider vi nerför backen som en dans.
Alla kommer titta på oss.

Nä, jag skall inte ta några skidlektioner.
Jag hittar nog någon jag kan sticka in mina skidor på.

2 kommentarer:

Favoritannica sa...

*ASG*!!!

Anonym sa...

Nu är jag jäkligt sugen höra hur du gjorde succe i backen...... *ler*
Kommer du med i VN i lördagsnumret som den mest "hippade" skidåkarn :)
//Gunsan