torsdag 11 februari 2010

Trafikstockning i rusningstid

Vi har flextid på jobbet, den ordinarie tiden är 07,35-16,30, man kan flexa till 09,00 om man vill, men om man kommer sent så måste man ju jobbar in den tiden, och det är inte alltid lika kul att sitta till 17,00 när man kommer klockan 08,00. Jag har minus 5 timmar nu på min flex tror jag, måste försöka jobba in den på något sätt.
I dag var jag ute i god tid, startade vid 07,10.
Då hamnar man i bilkö.
Det var en lastbil som hade tappat sitt släp i södra infarten till Värnamo om man kommer från Jönköping.
Jag satt en stund och väntade, då såg jag att Annelie stod fyra-fem bilar framför mig. Jag tänkte att jag går ut och ta ett snack.
Stängde av bilen och gick ut.
Då tutade det bakom mig.
Vad nu? Får man inte lämna bilen ?
Men det var min jobbarkompis Ulrika som bor i Vaggeryd som tutade och hälsade.
Jag gick mot Annelies bil, och då hörde jag Ulrika skrek bakom:
JESSICA DIN BIL RULLAR, DIN BIL RULLAR JESSICA!!!!!
Jag vände mig om och få se min bil på väg att rulla in i bilen framför. Fan Helvete!
Jag rusade tillbaka in i bilen.
Nu smäller det , tänkte jag, men samtidigt som min bil skall till att nudda bilen framför, så ser jag att bilen framför börjar köra framåt.
TACK så mycket!
Jag ryckte upp handbromsen med en våldsam kraft.

Det var inte konstigt att min bil rullade i väg:

1.Det var nerförsbacke
2.Jag hade inte lagt i handbromsen
3.Jag hade i friläget.

Men lyset hade jag stängt av.

Jag gick inte ur bilen något mer.

3 kommentarer:

Ida sa...

Morgonens första gapflabb fixat :D tack Jessica!!!

Anonym sa...

Varför är jag inte förvånad!! Vem stiger ur en bilkö mitt på E4:an, kohuvud!!
Hoppas du gav mannen/Kvinnan framför dig en stor blöt puss! Hade velat höra dig förklara detta för Dahn om det hade blivit en krock....
Puss puss Sandy

Anonym sa...

Det är inte enkelt att tänka på allt...du hade ju iaf släckt lyset..