onsdag 10 februari 2010

Trissvinst

I normala fall när Ludvig behöver pengar så säger han;
-Jag tar pengar till det och det, och så går han och tar pengar i plånboken, eller om jag ger honom.
Ofta tar han också av sina egna pengar, men nu har han inte ett rött öre i sin börs, inte ens på sitt bankomatkort.
De sista korvörena lade han på en Ipode Touch, som han köpte på blocket,
och med det köpet blev han dessutom skyldig mig 300:- för pengarna räckte inte.

Jag vet inte ifall han har hört mig säga att vi får leva på stekt gröt dessa fattiga januari/februari månader, för han hade nog lite samvetskval när han kom till mig med den enda han hade kvar:
Nämligen sin triss lott, med 25 kr i vinst.
Han ville byta den mot 25 kronor i kontanter.
Och det fick han.
Men vad han inte hade sett, var att det stod x2 längst ner i hörnet.



Jag skall byta dom mot 2 nya lotter, och blir det vinst (beroende på valör) så vill jag åka till Thailand igen, eller köpa denna ursnygga vasen på Åhléns.



Men jag tror jag vet hur han kan betala av dessa 300 kronorna, denna högen måste bort från min parkeringsplats, jag behöver ställa min bil där.
Frågan är om det är grannen som har slängt över snön eller om det plogbilen ?

2 kommentarer:

Ida sa...

Snygg vas Jessica! Precis min stil ;)
kramar

Anonym sa...

Det är bara att ta fram snöskyffeln :-)