tisdag 9 februari 2010

Att blogga

Dahn (min man) har snappat upp att jag har en blogg.
När vi åkte hem från jobbet berättade han att det var ngn som hade frågat honom på jobbet i dag, om han skottade vägar till vår katt Sixten?
Och han stod som ett frågetecken.
- Det står på min blogg, sa jag.
Då kom det frågor:
Varför bloggar man ?
-Man kanske vill skriva av sig, berätta något roligt eller tråkigt, sa jag.
Jag hade inte direkt något svar på det. Några läser böcker eller tränar, vissa handarbetar eller bakar osv.
och många bloggar.
Jag sa till Philip förra veckan att jag inte vet ifall detta är något för mig egentligen.
-Nä, lägg ner skiten, sa han.
Men jag fortsätter så länge jag tycker det är kul, och nu på vintern har jag ändå inte så mycket för mig.

Dom som vill läsa - läser, och dom som inte vill – gör något annat. Så enkelt är det.

-Vad har du för mål med det, frågade Dahn.
(Han har haft många utvecklingssamtal de senaste dagarna, det vet jag)
-Jag har inget mål med bloggen.

-Jamen, man måste ju ha ett mål med det.
-Nä,jag bara låter det hända faktiskt.

Så är det.

4 kommentarer:

annica sa...

Det är ju kul att blogga ju! Funderar på att göra en ny blogg då den gamla som bekant inte är så uppdaterad... Kram!

Anonym sa...

.....hahaha!!!!! *ler*
Där ser man.... :)
Jag tycker det är kul att du bloggar - fortsätt med det så länge du tycker det är roligt.... :)

//Kramis Gunsan

Anonym sa...

Keep on! Det är ju Dagens nöje att kolla in din blogg. Jag har engagerat mina jobbarkompisar ocskå, så nu får du minsann fortsätta!!!

Anonym sa...

Det var sandy