tisdag 23 februari 2010

Telenor och Gud

Må Gud vare med Dig, sa Ludvig när han avslutade samtalet med en kille från Telenors kundtjänst för någon månad sedan.
Anledning till samtalet var att hans mobilräkning hamnade på över 1000 kronor i november månad.
Jag tror jag har skrivit om det tidigare. Hans Internet öppnade sig automatiskt varje timme dygnet runt, 558 gånger.
Ludvig ringde och var förbannad, han hade ju inte gjort något, men Telenor tyckte annat.
Det var programmet i telefonen det var fel på, enl Telenor. Vi försökte att återinställa telefonen till fabriksinställningen, men programmet fanns - och finns fortfarande kvar. Det har verkligen klistrat sig fast. Jag tror att han har hämtat hem något spel någongång, och sedan har det programmet spårat ut.
Nu får han hålla koll på programmet manuellt, så att det inte kopplar upp sig själv. Och det kan ju vara lite frustrerande.

Jag bestred fakturan till Telenor, och fick tillbaka ett brev att det är föräldrarnas ansvar att ha uppsikt över barnens telefoner.
Ja visst, det är klart det är - juridiskt sett. Men hur enkelt är det? Om man bara skall kolla vad klockan är, så rycks den ju ur nävarna på en, med en sådan våldsam kraft att man tror att man skall flyga in i väggen, sen skriks och svärs det i en kvart.

Efter någon dag hörde jag på radion när jag åkte hemifrån jobbet, att det var många som hade drabbats av detta, och att man skulle fortsätta att bestrida, och hänvisa till konsumentombudsmannens pressmeddelande från 2009-12-28.

Jag bestred igen.
Och nu för någon dag sedan damp det ner ytterligare ett brev från Telenor.
Och dra på trissor! Dom hade skrivit av den! Skam den som ger sig, kände jag.
JA, sa Ludvig, där SER du! Det var bara för att jag sa till honom att Gud vare med honom!

1 kommentar:

Anonym sa...

....ska Ludvig läsa till präst ?
Han verkar ju ha kontakt med de högre makterna :)
Jag har en trisslott jag inte skrapat ännu - be honom prata med Gud igen så det är minst 10000:- i månaden i 10 år.... *ler*
Kram
//Gunsan