onsdag 3 februari 2010

Skottning

Dahn tycker inte det är lika roligt med snön som Ludvig.



Han var ute en timme när vi kom hem efter jobbet, kom in och svor.
Sedan har han gått fram och tillbaka i fönstret och mumlat nåt mantra.
Om svordomarna skall utebli, så blev det inte mycket sagt.
Nu har det kommit en dask igen.
Snöskottar Dahn gick ut nyss, och smällde igen dörren.
Philip öppnade dörren, och skrek:
- Gör några vägar till Sixten också.
Det är klart att katten måste ha någonstans att gå i snön.
Ibland är det kanske tur att Dahn hör lite dåligt, för nervernas skull.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sötnos!
Vår data har varit upp och ner sen ni for. Jag försökte göra ett inlägg på din sida men tror inte att jag fick in det. Du är för söt när du skriver att jag inte har en rynka när jag är rynktanten själv. Du själv ser ut som en tränad singeltjej på sådär 25 år och alltid också lika go, glad och härlig att träffa. Ha en bra dag min lilla pussgurka!
Din för alltid unga vän Helen

Anonym sa...

.....Detta mantra är nog ett släktdrag :)
Jag har varit hemma själv i några dagar och skött marktjänsten medan gubben jobbat och partat med jobbakompisar nere i Tyskland.
Lovar dig att han höll på och sätta sig med sin/våran bil det första han gjorde idag när han kom hem....*ler*
Men jag hade turen som körde 4 hjulsdrift till jobbet.
Gissa vad Bernt gör nu......
Mina katter går i mina fotspår och ingen annan stans :)
Jag skulle aldrig falla mig in och skotta för 4 katter och 1 hund.... :) för de går ju inte samma vägar...hahahaha
//Kram Gunsan

Anonym sa...

Philip och Tommy = sanna kattlovers. Tommy gick ut i förrådet och letade reda på Leos gamla kattlåda bland all bråte. Dammade av den ordentligt, fyllde på med kattsand och ställde in den på toa. "Kan vara bra att ha om Leo tycker att det är för kallt ute och inte vill gå i snön". Herregud, han skulle bara veta att jag slänger ut kattskrället ibland så jag slipper honom en stund. Slipper Leo alltså, menar jag ;) Kram från "Not a catlover" :)