tisdag 16 februari 2010

Signe snart 2.5 år



Detta kortet på Signe är dagsfärskt och kom från Mamma, pappa och kusin Jossan idag. Dom är nere hos lillasyster Sandra i Skåne.

När jag ringer ner så vill jag ju prata lite med Signe också.
Då låter det så här:
-Vill du prata med Essan, Signe?
-NÄÄÄE
-Det är Jessica i luren, hon vill prata lite med daj.
-NÄÄÄÄÄÄEE
Varenda gång låter det så.
Men jag är glad att jag få höra henne i bakgrunden,
och tröstar mig med att det låter likandant när Veronica ringer.

I går hade hon varit på gympa. Dom satt i en ring och skulle säga vad dom hette.
Signe sa:
- Håkansson / Palm, så ordentligt.
Men sen kom hon på att det var nog inte det dom frågade, då räckte hon blixtsnabbt upp två fingrar i luften i stället. Nä, det var nog inte rätt det heller.
Tredje gången gillt.
Då skrek hon:
- SIGNE
Då blev det rätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig unge hon är! Lik sin mor :) Mycket underhållande blogg Jessica! Kram Sanna

Anonym sa...

en härlig unge är hon men är mer lik sin mor-mor tycker jag .och rolig är hon pratar lite skånska .när mor-far retar henne blir hon svart i ögonen ,sluta mor-far säger hon .jossan är favorit va med oss till skåne vi var på lekparken ,signe åkte rustkana ,jossan gungade å ramlade av ,signe skrattade ,så fixade vi till en snögubbe ,signe satte dit näsan <mojoten< som hon sa .mysigt sportlov,lite vårligt ,taltrastens toner .men väl hemma var vårkänslorna försvunna fram med snö skyfflen kram mama.