måndag 8 februari 2010

Dagens samtal

Kollade på "himlen kan vänta" på ettan nu, tårarna rann. Sorgligt var det.
Måste tänkta på något roligt.

På jobbet har vi displayer på telefonerna så vi kan se vilket nummer som ringer.
Nummerpresentatör kanske det heter.

Idag visade sig ett långt nummer 0043 ….och massa siffror bakom
Då vet man att det är utlandssamtal.
Man får harkla till sig lite extra, och plocka fram de gamla engelska fraserna.
Men döm om min förvåning, så började det sjunga på svenska i luren när jag svarade.
"Upp till kamp emot kvalen,
sista striden…….."


Jag tänkte vad i herrans namn är detta, jag lät han sjunga på lite.
Tänkte att det var Sandras man Micke som skulle luras igen, han ringde en gång och bröt på något konstigt språk.
Han sa att han hette Mohammad Aschhhhmakir och ville förpacka sin porslinsduva som han skulle skicka till sin mamma i Irak. OCH DEN FICK INTE GÅ SÖNDER.
Jag gick ju såklart på detta, men jag sa att detta får du nog prata med en säljare om, så jag skickade Muhammed vidare till Roberth.

Nåväl, han (han presenterade sig inte, han började sjunga direkt) var så glad att äntligen någon svarade på SCA, han hade försökt hela förmiddagen. Men vi kom fram till att han hade slagit fel nummer tidigare.
-Är det frau Palm, är det verkligen du ?
- ehhhh, ja.
Han ringde om en leverans som vi skall leverera till dom i veckan.
Han ringde ifrån Österrike, hade bott där sedan 1988. Han var Italienare från början med hade bott i Sverige i 20 år.
Men han hade inte varit i Sverige sedan 1992, trots att han hade 3 bröder i Malmö. Men nu ville han anordna en klassträff på Stayfriends.
Vi pratade på. 48 år fyller han i år.
Han sjöng och var så glad för SOLEN sken i dag! Kyss mig i röva, va gla jag ä, sa han.
Det var en rolig prick. Hoppas han ringer igen. En Svensk Italienare som bor i Österrike……jojo, jag tackar jag.

Vi kanske skulle åka till Österrike i alla fall, som Ludvig tjatar om - efter 2 gånger i Kylåsbacken.

1 kommentar:

Ida sa...

Ahh tror jag vet vem det var ;) han är underbar! kramkram