onsdag 24 februari 2010

Att läsa böcker

Jag har nog lånat sex böcker nu på bibblan - på kort tid, som jag har lämnat tillbaka - olästa:
Presidentens hustru – Curtis Sittenfeld
Byt liv med mig – Adele Parks
Champagneflickan – Caroline L.Jensen
Utan ett ord – Linwood Barclay
Längtans ö – Victoria Hislop
Ut ur mörkret – Linda Caine
Skadad – Cathy Glass

Jag förstår inte varför jag inte kan koncentrera mig på att läsa en bok jävel ?
Det skall väl inte vara så svårt?
Jag ställer ivrigt upp mig i kö på bra böcker som jag har läst om, och som jag tror faller mig in i smaken, det kommer mail om att boken har kommit, jag hämtar boken, börjar läsa ett par kapitel, och veckorna går. Oftast är det ju bara 14 dagars lån också, då känner jag stress och det hänger över mig att JAG MÅSTE läsa ut den.
Sen händer det inte så mycket mer.

I dag lämnade jag tillbaka Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann med Jonas Jonasson, en jätterolig bok.
Men inte ens det gick.
Jag försökte få Dahn till att läsa den istället, han kan behöva koppla av med en bra bok. Men den var alldeles för liten text och för tjock bok.

Han har inte tyckt om att läsa innan, men har börjat lite smått nu.
Efter jul läste han Johan Theorins - Nattfåk.
Tidigare har det mest varit affärs böcker typ:
* 30 sätt att göra affärer
* Hur du blir en bra talare
* Konsten att övertyga osv...
Smaken är ju som baken.

Nu skiter jag i detta! Jag lägger ner! Jag hinner inte läsa heller, för den delen.
.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt höra att det finns fler än jag som lider av samma sak...*ler*
Jag har senaste veckorna "köpt" 3 böcker och jag har inte börjat läsa någon av dem ännu.
Inte ens det hjälper att man betalat för dem.....hahaha
Väntar däremot på en stor tjocke bok från Tyskland som bara handlar om växter, den väntar jag på med spänning....
Har ju redan börjat planera för nästa spadtag ute i trädgården.... för det kommer väl en vår/sommar även i år ?!
Känns avlägset just nu :)

På dig och mej blir inte författarna rika :)

//Gunsan

Ida sa...

Måste ändå säga att om du lägger undan "hundraåringen" så missar du en kalasbra bok :) jag skrattade högt flera gånger.. Kramkram