måndag 22 februari 2010

Lena och Wallander

Min gamle klasskompis Lena Roos är i Thailand i två månader, för någon dag sedan fick hon sällskap på yogan, lite häftigt, ett utrag ur hennes resedagbok, kommer här:

Yoga med Wallander

I går hoppade jag över morgonyogan för att sysselsätta en något rastlös Frank. Vi åkte moppe ner till "Same same but different". Hade sett några fina yogastatyer som jag tänkte köpa. Tyvärr så var de slut nu, typiskt. Men vi stannade hos en väldigt trevlig dam som hette That och målade batik på silkestyg. Där beställde vi två lila som vi tänker sätta upp på köksväggen hemma istället för den svindyra tapeten jag hittat. Priset för bägge två= 230 kr. På tisdag ska vi hämta dem. Jag köpte en illgrön också med blåa blommor som var jättefin.

Eftersom jag missade yoga på morgonen åkte jag till Relax Bay för att testa deras yoga. Den hölls av en äldre dam som var så liten (size zero -) och senig att hon knappt syntes. Mona hette hon. Först var det bara jag och hon och jag undrade lite försynt hur många de brukar vara...åh, det är lite olika....till slut dök det upp en något rödmosig herre som kom insläntrandes.
_" Hello, is this where you do yoga? I read about you in a swedish magazine that you should be very good. My name is Krister"
Det visade sig vara Krister Henriksson, Kurt Wallander.
Nåja, yogan var väldigt konstig tyckte jag och jag är glad att jag inte gick dit första gången för då hade jag nog aldrig gjort yoga igen.
Efteråt pratade jag med Krister, en väldigt trevlig herre. Jag sa till han att testa yogan hos Anneli istället. Men det hade han allaredan gjort samma morgon. Och tyckte hon var lite mer struktured än flumMona..som otåligt röt när vi inte fattade vad hon sa-" HELLO; is ANYBODY listening to me. I said left foot in front of the right hand and bend and lift and flex the toes"..Eh, what the f-k???Jag är väl ingen ostbåge heller?
För några veckor sedan såg jag Persbrandt susa omkring i inne i Saladan på en vespa. Nu undrar jag när jag ska få se Van Veeteren Wollter i en tuk-tuk.

Länken till Lenas resedagbok, hittar du här:

Lenas resedagbok
.

Inga kommentarer: