lördag 20 februari 2010

Resultatet



Detta var sista matchen för mig och Philip denna säsongen i båset.
Hoppas det blir ett J18 lag nästa år för grabbarna.



Jag tycker SIS hängde med bra i matchen, men dom hade inte det lilla extra som behövdes för att skapa målchanser.
Det är min korta sammanfattning och referat.
Jag tänker inte utveckla den mer, när jag knappt vet vad som är icing och offside.
Sebastian Galveus gjorde SIS två mål.
Matchen slutade 2-3 till Karlskrona.
Vi hade det ganska lugnt i båset, tills det återstod 10 minuter i den 3dje perioden.
Janne Karlsson sa:
-Snart blir det snart slagsmål utav bara f..
Hur kunde han veta det? Är han synsk?
Strax därefter bröt helvetet loss.
Rediga ralla-swingar.
Spännande.
Det blev slagsmål i tre olika grupper och ALLA som var på isen var inblandade, även domarna.
Länge höll dom på, synd att jag inte tog kort.
Men det hade nog sett konstigt ut, om en från sekretariatet gick ut och tog kort på sammandrabbningen. Så det lät jag bli. Det var klokt.
Domaren dömde:
2 stycken 5 + game i SIS
3 stycken 5 + game i Karlskrona (inkl. målvakten)

Domaren ville träffa mig i domar-rummet efter matchen.
Det har aldrig hänt mig, att domaren väntar kvar efter matchen, och tittar in i "hålet" och säger:
-Kan du komma in i domar-rummet?
Spännande
Undra vad han ville ?
Jag tyckte att han hade givit mig ömma blickar under matchens gång.
Men jag kanske inbillade mig.
Jo - för all del, han verkade trevlig.
Men han var bonnig. Han prautade såhäringa.
Han hade nog lagård.
Jag kanske skulle fråga i fall han hade foder till mina rådjur?
Men det gjorde jag inte. Tur att jag lät bli.

Han ville bara skriva under protokollet.

Inga kommentarer: