torsdag 30 september 2010

och på tredje plats......

Philip har sprungit FIGY (Finnvedens gymnasium) loppet i dag.
Träning, fin form och havregrynsgröt - ger resultat.
Han knep 3dje platsen,
genom att spranga 6 km på 23 min och 30 sek.
Trots att skosnöret gick upp på ena skon, vid de första löpande stegen.
Vinnaren gick i mål på 21 min.
Och tvåan på 23 min och 10 sek.
Tyvärr vet jag inte hur många som var startande, med det var nog en 10,000-tals.
Nä, men ett 100-tal kanske ? Månne de? I don´t know.
Målet för honom i år, var att komma bättre än förra året, alltså bättre än 17:e plats och 27 minuter. Men då stod han sist i kön.
I år gjorde han - som sin mor - tog för sig och ställde sig först i ledet.



Well Done min son well Done!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förbannat bra gjort, om jag får säga så :)
Hip hip hurra för du är så himla bra !!
GrattisKram från stormoster

Anonym sa...

Jäklar, det är ju riktigt bra!
Du kanske ska satsa på stockholm maraton nästa år. Många grattiskramar från Skåne