lördag 18 september 2010

Lördagen

De tre grabbarna i familjen lämnade för en stund sedan hemmet för färd mot Jönköping och Kinnarps arena. Det är Hv 71 som möter Brynäs i dag. Philip tog på sig sin Brynäs tröja.
-Ska du verkligen skämma ut i dig i den där, sa hans lillebror.
Jaja vi får se vem som går vinnande ur striden.

Det blev tyst och lugnt och skönt i huset. Jag och Sixten passade på att lägga oss i var sin soffa på altanen, och njuta, med en kopp kaffe och choklad.
Kanske den sista gången för i år. Altan Yogan alltså.
Jag kände att det blev kallt om snoken efter ett tag, så jag fick masa mig upp oviljanes.
Sixten låg kvar och tittade på mig med egna ögat, han undrade väl var som var viktigare än att ligga här.

I morgon går färden mot Skåneland, det är lilla Sigrid som skall till prästen och döpas.
Skall bli kul att krama om de små liven, känns som om det var ett tag sedan nu.
Undrar vad lilla Signe har att berätta. Jag skall ta med mig en påse med Ahlgrens bilar till henne, som hon kan ha i kyrkan. Det är lilla skånskans favoriter.

Nu skall jag snart ta en promenad, sedan blir det ett glas rödvin och laga mat.


Rödvinet skall hällas upp i det nyinköpta glaset från IKEA. Glasen får jag vara rädd om för dom var dyrare än vad jag trodde. Jag tyckte det stod 45;-/6-pack. OJ vad billigt, tänkte jag.
Men det visade sig att det var 45:-/st när jag kom till kassan. OJ, sa jag. Ingen återvändo.
Jag behövde ändå nya. Nä, kanske inte. Jo, det behövde jag nog, trots allt.

Vi var på IKEA i går på arbetstid. Jag och tre av mina arbetskamrater, Benny, Annika och Stefan. Jag tycker man skall få åka till a6 minst en gång i veckan på arbetstid.
Det var trevligt. Yes Indeed.
Jag köpte lite annat smått å gott också, så Benny fick tyvärr inte rum med sin 32 tums plattTV som han hade sett ut på Elgiganten. Jag kan dessvärre inte hjälpa att bagaget är så litet på firmabilen. Jag sa till Benny att han i alla fall kunde gå och titta på TV;n i alla fall.
Jo, det skulle han göra, och lyckligtvis var den slut.
Jag kunde andas ut.

Nu åkte vi ju egentligen i första hand för att handla in det sista till vårt gemensama kök på jobbet. Ida fick sin träd, finally.




Maten i kväll blir Salamifylld fläskfilé.

Bastun skall på, så jag blir ren och fin tills i morgon.

Ögonbrynen skall också färgas. Det gör jag nu, så kan färgen sitta på när jag går min promenad.
Det blir bra.

Inga kommentarer: