fredag 3 september 2010

Unik chans

Det har varit full rulle i veckan med föräldrar-möten och datorer som har krånglat, så jag har inte hunnit med min lilla blogg.

Philip han är bekymrad över sina långa dagar på skolan, han går till halv 4 varenda dag, t o m fredagar. Han är inte hemma förrän 16:20. Vid 17-tiden klampar föräldrarna in.
-Det är inte många minuter som man får vara själv hemma, hörde jag han beklaga sig över per telefon till någon kompis.

I dag kom chefen in i rummet och erbjöd mig en unik chans i en skådespelar-roll.
Vi skall nämligen spela in filmer om våra produkter.
-Jag tror att du skulle passa utmärkt! sa min chef.
Jag sträckte lite på mig, rättade till håret, och lutade mig en aningens för mycket bakåt i stolen.
-Tror du verkligen det ? Jao kanske det, kanske det, varför inte?
-Ja, det tycker jag absolut du skall hoppa på. Det kommer att gå fint sedu.
Jag berättade för Roberth (min kollega över väggskärmen)
-Jasså, är han så desperat? Han har alltså fått napp till slut. Han har ju frågat alla, och det är inte någon som vill ställa upp.

4 kommentarer:

Innapingpong sa...

HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!! Kan se detta framför mej! Du e go!!!!!;)

Anonym sa...

Robert har nog inte blivit tillfrågad och är sååå avundsjuk. Säg till Thomas också så kan det bli lite typ Ica-reklamen. Succée direkt ;) Kram från syster

Mysbyxor sa...

Nä, Robban är inte avis. Han är lite nervös, för han skall spela huvudrollen i en alldeles egen film som han har regisserat själv. Jag undra hur dessa film-projekt skall gå. Skall vi gå i konkurs eller skall vi sälja Cellplast utav bare dän ? Det är frågan.

Annica sa...

Vill absolut köpa båda filmerna!