tisdag 14 september 2010

Jossan & Signe

En underbar bild tycker jag på Jossan & Signe från Jossans konfa i Stockholm i augusti.
Vem har tagit denna bilden? Inte jag, inte pappa, inte mamma, inte Onka, kan det vara du Sandra ? Eller är det Du Veronica? Ett pris för veckans bild ligger å väntar.

Signe avgudar sin kusin Jossan, och vice verse I presume.

Jag sitter å väntar på att Ludde skall komma hem från träningen, den slutar 21,45, vad är han ?
Regnet fullkomligt öser ner utanför.
Dahn ringer hem, han står utanför Movalla, inte en kotte finns här längre, säger han.
Han har varit där i över en timme, men kommer inte in, låst överallt.
Han behöver ha med sig Luddes hockeytrunk hem, för den skall med till Jönköping och skolan i morgon.

Nu kom dom visst.
Nähe, det var visst bara Ludde.
- va ä pappa nu då ?
- det vet la inte jag, jag har inte sett honom.
ja herregud


3 kommentarer:

Anonym sa...

Äkta sann kärlek :) Sandra är mästerfotografen, underbart kort. Snart börjar säkert Sigrid att börja pussas också. Tur att Jossan har två kinder.

Anonym sa...

Helt fantastisk bild men det kan väll inte bli annat med två så söta tjejer :) kram,Kate.

bonnie sa...

ja vilken fin bild o ludde man blir ju inte förvånad