tisdag 28 september 2010

Speakrar sökes





Har hamnat i en jättelååååång telefon köööö, jag har nämligen beställt en väska på Ellos, som jag har väntat och väntat på, i dag dök "den" "äntligen" upp i brevlådan när jag kom hem. JIPPIE!
....men den verkade en aningens sladdring i konsistensen.

Jag öppnade och inuti låg det en .......tunn kofta.
På etiketten på plasten står det "axelväska röd",
Jo - tjena för den väskan.
Besvikelsen har en hög faktor just nu.
Så medans jag sitter och väntar i denna roliga kö, som inte talar om hur många samtal det är före, (alla som har beställt något kanske få en tröja istället, då får jag nog sitta med luren här i örat i natt......) så kan ju skriva lite här så länge:

Jag håller på att rekrytera folk till vårt kära speakerbås till hemmamatcherna på Movalla.
Vi skall ha fyra grupper med fem personer i varje grupp.
15 personer till j18 gruppen är klara, förutom en speaker plats som är vakant i Grp 2.
och det återstår även någon plats kvar i gruppen för J20 som skall bestå av fem personer.

Det är inte det lättaste jobbet på jorden. Ett 15-tals personer har ringts upp.
Föräldrar till spelande då alltså.
3 nappade i förra veckan. Jag blir lika glad varenda gång.
”Ja, men det är ju klart att jag ställer upp, min son spelar ju i laget, kan det låta”
( bara jag slipper att vara speaker eller tidtagare)
En del samtal låter inte så, men har förklariga skäl.

I går ringde jag och tarrade några föräldrar igen, ytterligare ett napp.
1 plats står fortfarande tom.
Det blir några samtal till i kväll.
I går sa Ludvig:
- Denna månaden får du jäkla betala telefonräkningen, och så hytte han med näven som jag brukar göra när han pratar för länge.
Jag i min tur har blivit uppfostrad av min far att inte prata skit i telefonen alltför länge.
När det hade gått en kvart så kom han in i mitt rum, drog demonstrativt ut armen och knackade på klockan, och slutligen blängde på mig. Då visste man att nu var det dags att lägga på.
Gjorde man inte det, så gick det en stund, sedan blev det mer högjytt, så sa han högt:
-NÄE, nu får det vara nog, så kunde det hålla på en stund.

Sååååå, är det något som känner sig manad till att sitta i båset under J20 matcherna, så är Ni hjärtligt välkomna att höra av Er till mig.
Chansen kanske inte kommer igen, så passa på Nu!!
I första hand speakerplats och andra hand tidtagare.
OBS! Ni behöver inte ha ungar i laget, det går bra ändå.
Kaffe och kaka ingår, och trevligt umgänge.
Kostnadsfri utbildning får Du också, som kan leda till meriter för livet.


PS. Jag väntar fortfarande, jag lägger på om tio signaler

Inga kommentarer: