tisdag 14 september 2010

Dagens rätt

I dag bjöd jag min kära Mor & Far till Restaurang Åkanten, skolan där Philip serverar på tisdagar för tillfället.
När jag kom satt redan mamma och pappa på plats, dom hade kommit i god tid.
20 minuter innan.
Jag gick in till dom och satte mig vid bordet.

Men det skulle jag inte ha gjort.
- Du skall vänta vid entrén tills någon kommer och placerar Dig, sa Philip.
Så det var bara att resa sig upp igen, och lomma i väg tillbaka till entren, börja om från början, och vänta tills Philip kom.
Men han gick ju efter mig med pekpinnen, så det var ju ingen större väntetid.

Men folk undrade nog vad vi höll på med, för katt o råtta-lek.

Dagens Meny;




Förrätt Jag, pappa & Dahn tog denna goda Carpaccio, mamma tog skinka- och melonsallad
Middag:Mamma, Pappa och Dahn tog Lax m. dillstuvad potatis, jag tog ryggbiffen nedan

Jag och Pappa tog Efterrätt, upp med knapparna i brallorna bara


(aningens suddig bild)
Allt var delisios.
Pappa hade ett litet minus att dela ut, han ville ha en starköl till maten.
Men det serverades endast på kvällstid.
Man annars var allt till belåtenhet.

2 kommentarer:

Annica sa...

Antar att du kom ihåg att boka bord denna gången då..? :D

Anonym sa...

Såg väldigt smarrigt ut, trerätters och allt, inte illa. Fille som är så duktig och har ordning och reda kan säkert få jobb på nobelmiddagen, kanske kan smussla in sin gamla morsa och mostrar. Vi har jättefina balklänningar från Ge-Kås hängandes i garderoben så vi är redo ;)