måndag 20 september 2010

Ryggskott


Ryggskott vad är det ? Ett skott i ryggen, ja det kan man ju tro.
Nu vet jag inte i fall det är den åkomma jag har drabbats av, men jäkligt ont gör det.
Jag tror snarare att det är någon inflammation i ngn muskel, hur jag nu har kunnat få det, när den inte har används. (det kanske är det som är felet)
Jag kände av värken i går i bilen och i natt, men det var inte såååå farligt att jag gnällde och ojjade mig.

Men i dag har mina jobbarkompisar hört mitt beklagande, så Alma var barmhärtig och åkte hem och hämtade sin värmedyna som jag ligger på nu. Ibumetin eller Ipren skulle jag också ta, sa Benny, mata in bara, hela tiden. Det har jag gjort, i alla fall tre.

Speciellt ont gör det när man skall resa sig upp eller vrida på kroppen. Typ, gå på toan eller resa sig upp från stolen, då är det som knivar som sticker i ryggen.

Philip han lyfte in mina ben, stängde bildörren och skjutsade hem mig ifrån jobbet.
Jag kom att tänka på hur det var när min gamla mormor skulle in i bilen, samma visa var det för henne, fast det var mer kroniskt, stackars mormor, hon kunde inte ha det så lätt.
Kurvorna och inbromsningarna var kännbara. Komma ur bilen var ett litet h-vete.

Ludvig undrade om jag inte kunde skjutsa ner honom till träningen.
-nä, jo, det kanske jag kan. -men jag har fått ont i ryggen, och så såg han när jag skulle resa mig upp.
-Herregud det är väl inget att lipa för?
Men sen såg han ju hur lång tid det tog att komma upp från den varma soffan.
- Jag kan nog cykla.
- Med hockeytrunken ?
Då ringde han runt, till slut fick han tag på moster Sandra som kom och ställde upp med skjuts ända från Skåne. Nä hon är hemma ett par dagar nu.

Så jag fick låna hans dator här nu, eftersom jag har så ont.
Nä, det hade jag aldrig fått, om han hade vetat.
Tänk att gå runt med ständig värk.
Man skall vara glad när man är frisk.
Fy vad jag skall uppskatta det när jag bli av med den här skiten.
Så, nu har jag fått beklaga mig, lite bättre känns det allt.

2 kommentarer:

Annica sa...

Oj oj oj... Låter inget vidare. Men om du tror att det är muskelinflammation så ska du INTE ligga på värmedyna utan på IS! Kanske inte lika skönt, men ack så mycket mer effektivt. Linda in ispåsen i frottehandduk så du inte får köldskador. Forsätt att knapra dina piller, högsta dagsdos. Kram & krya på dig från den rutinerade! :D

bonnie sa...

stackars dig