fredag 10 september 2010

Ullared och Hyttan

Jag och Philip tillbringar fredagskvällen och delar av lördagen i Hyttan.
Mamma å pappa har precis lämnat. Vi seglade förbi varandra i Gällared.
Vi tutade och vinkade, men mamma tittade bara rakt fram, jag fick ringa till pappa och säga;
- Såg Ni oss ?
– Nä, Vilken bil hade ni?
Som om det spelade ngn roll, dom hade inte sett oss ändå.
Men mamma hade städat å bäddat så fint, Thailandsbädding; stramt och slätt, i våra sängar.
Hon hade putsat fönstren också, på utansidan, jag sa till pappa att det var onödigt eftersom vi bara kommer att se fönstren i morgon mellan kl 11-15 , alltså fyra timmar.
Efter det stänger vi igen.
I kväll när vi kom var det mörkt.
Sorry mamma, gott arbete men förgäves.
Gud vet att du är god, men du är för snäll, oftast.
Philip skulle egentligen på inspark i dag, till Hillerstorp av alla ställen, man fick lägga 100 kr så fick man fri sprit.
Men Ullared och stugan lockade mer. Lucky meee, än så länge.
Philip hittade tre snygga jeans ( provade 8 par), ett headset, mus, musmatta, och sist men inte minst högtalare, som vi har invigt med Winnerbäck på högsta volym här i hytta, han spelade även ”River flows in you”. Det är jag som spelar, sa Philip och låtsades att han spelade piano, men den låten är underbar, sök på youtoube får ni höra….
Själv hittade jag ingenting, jag hade trott att jag skulle hitta en likadan ”Ferrari-väska” som hon från Ryssland i ”Halv åtta hos mig” det är KANONIS alltså.
Men jag hittade ingen liknelse, får leta på Åhlèns. Det enda jag köpte var öronsnäckor och en necessär . Jag hittade en snygg jacka till Ludson också, som jag la i min lilla varukorg, take it or leave it, vi får se i fall den duger, men jag satsade 129 kr på att han tycker den är snygg, vi får se i morrn.

Dahn - pappsen är hemma och är sjuk i influensa, Ludson tyckte att han kunde följa med till stugan så han kunde ha fest hemma, men så är inte fallet.
Ludson har varit snylte hela veckan också, så det gäller att vila upp sig till första hockeymatchen på söndag.

God Natt. Puss å kram på Er

1 kommentar:

Annica sa...

Jo jag tackar jag... Winnerbäck i hyttan, JAG skulle ju varit där! Ha en trevlig helg nu! Kramis.