lördag 1 maj 2010

Skrapning av fönster

Håller på att skrapa, målar, och putsa fönster.
En etta av fem på rolig-listan.
Egentligen behöver vi köpa nya fönster, men jag målar över skiten så länge.
Övervåningen är klar, nu är armarna uppkavlade för att inta nedre delen.
Av huset alltså.
Målningen sker innanför fönstret.
Vi tillhör den skaran som har så gamla fönster som man måste öppna.
Alltså är det 4 sidor att putsa.
Penselhuvet gick av nyss, så färgen hamnade på persiennerna och hela fönstret.
Nu är det absolut inte kul, j-a dålig pensel. Den var inte billig heller.
Ska gå tillbaka och klaga.
Så jag tog en paus.

Har tagit fram symaskinen med.
Köpte möbeltyg i dag på marken. Kostade endast 35 :-/meter, annars minst 500:-
Fanns mängder att välja bland, och inte minst bra och trevlig service.
10 meter inköptes, och åkte väldigt nöjd hem.
Skall bli överkast till stugan.
Det kommer bli bra. Missade att köpa marknadsgodis i all min iver.

Men jag har Marabou mjölkchocklad, det får duga.
Jag tror jag avbryter fönstermålningen nu, och börjar sy i stället.
Det var ändå ingen bra på Tv förrän kl 21,00. Kvarteret Skatan.

Oj nu pep timern. Håller på att slinga håret på Philip me.
Han skriker att vi måste skölja nu, för han skall ut.
-Blir det här sista gången? frågar han.
-Vadå, sista gången ?
- Ja, med den här illaluktande smörjan i håret.
-Nä, det tror jag inte.

Så, utsköljt å klart.




Nu hade jag ingen tråd till överkasten.
Det blir dusch och upp-röjning i stället.
En 1;a till av 5 på rolig-listan.

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken pudding! Kram moster