lördag 8 maj 2010

Nästan regn-fritt

Resan hit gick bra, inte en skråma på bilen.
Philip kör så tryggt och fint.
(Inte som mina vansinnesomkörningar som Bonnie säger :-))

Innan målning bild:


Philip gräver för krukorna:

Delmålet är utfört. Jag är nöjd. Förutom min dyra dyna. Den är precis lika hård att sitta på som den andra som blev utbytt, jag jobbar på att försonas med den och mitt livs sämsta inköp...

Jag har varit lite nervös inför målningen på taket.
Lider nämligen av höjdskräck, blir nästan yr av att ställa mig på en stol.
Men jag tog mig i kragen och sa för mig själv att "tänk inte, gör det bara".
Hämtade en stege (för kort visade det sig senare) och "hoppade upp".
Philip blev nyfiken och följde efter, hjälpte till att måla utan några protester.

Han var klar före mig, och ville ner.
Men det var värre.
Han tog upp stegen på taket, och försökte komma ner från någon annan vinkel.
Men det vette inte till.
-Finns det ingen längre stege? frågade han.
-Jo, det finns, men vem skall hämta den ?
-Det har du rätt i, men hur skall vi komma ner, med den här skiten? den är ju för kort!
Jag började. Avigt. Alltså jag hade fötterna utåt, och Philip håll mig runt kroppen. Det var nog en syn för Gudarna, men vad gör man? Vi kunde ju inte sova på taket. Sedan var det Philips tur och då tog vi lite i taget också.
Det tog lite tid, men det var bra teamwork.
Voilá!







Lite motion har vi även hunnit med på kvällskvisten, glada över att vara nere på jorden.

"Kvarna-rundan"







Här intill badar vi om några månader:











Påskliljorna blommar fint på strandvägen:

6 kommentarer:

Ida sa...

Säkert en syn för gudarna, synd att inte Ludde var med! Han hade säkert filmat med mobilen och varit sjukt kaxig medan ni fipplat där uppe ;)

Darko sa...

Bra kört Philip ;) stolt över dig :D höhö:P
Bra att Philip för jobba lite med ;) Inte bara sitta o lata sig i stugan ;)

Ha det gött ni två i stugan ;)

catrine sa...

du har väl inte med dig saxen för man får inte stjäla kommunala blommar ha ha ha kram Bonnie o Catrine

bonnie sa...

ha ha ja du o dina vannsinnes omkörningar

Anonym sa...

Ser fram mot våra sommardrinkar i stugan, önskar det blir riktigt snart :). Puss o kram från storasyster.

Mysbyxor sa...

Haha skrattar åt Era kommentarer:
Till Bonnie och Catrine! Ni kan vara lugna påskliljorna står kvar - varenda en. Dom luktar nämligen skit efter någon timme i vatten inomhus.

Ang. vansinnesomkörningar så har jag lite roligt åt Bonnie när hon sitter bredvid mig när jag kör.
Ex. 1
Man ligger bakom en traktor i 30 km fri sikt på en km. Påbörjar omkörning. Bonnie tar tag i hantaget uppe i taket med ena näven, och den andra lägger hon på handsfacket och spjärnar emot. - och säger samtidigt "jag får migrän-anfall, jag får migrän-anfall"
Ex 2
Man ligger bakom en söl-pelle, och undrar tyst: Undrar i fall jag skall köra om? - Nehe, säger Bonnie bestämt, det är INTE lönt, vi skall strax svänga.
:-)

Till Darko,
Philip har varit så duktig, fast han har varit förkyld...

Till Ida; Hade Ludde varit med hade han tagit ner stegen, precis när vi hade kommit upp ......

Till syrran; Isen till drinkarna ligger redan förberedda i frysen :-)