fredag 21 maj 2010

Jobb TV



Nu har vi fått TV:n installerad i lunchrummet på jobbet.
I dag när vi satt och åt, tittade vi på när en Dansk skulle rädda en noshörning mitt ute i Djungeln (tror jag, vet inte riktigt vad noshörningarna håller till)
-Dom är en av världens farligaste djur, sa jag. (vet inte i fall det stämmer heller, men jag drog till med, för att se vad jag skulle få för respons)
- Ja, men dom som lever i vattnet är ju också ganska farliga, sa Benny. -Vad heter dom nu igen, dom där stora gråa med stort gap ?
- Jag vet vilka du menar, dom som tittar upp lite ur vattenytan, sa jag.
- Heter dom inte Sjöelefant, sa Ulrika.
-Nää, det heter dom INTE, sa både jag och Benny.
-Nä, det heter dom inte, sa Ulrika.
Och där satt vi och ingen av oss kom på vad detta djur hette:



När jag var ute och gick så, kom jag på det:
Och då hade Benny kommit på det också, och Ulrika hade varit inne googlat.
Så går det när 3 personer får hjärnsläpp samtidigt på SCA Cellplast.

Fredags knep & Knåp:
Vet du vad djuret heter ?
Ledtråd:
F_ _ _ _ _ _ T
Det är inte vilken vanlig häst som helst.
Den håller till i floder.

Fundera på den Du!

Inga kommentarer: