måndag 17 maj 2010

Bak-dag

Ludvig stressade förbi mig i går kväll, och sa i förbifarten:
-Kan inte du baka lite goa kakor, dom är slut.
Jo, det har jag upptäckt. Så här ser det ut i frysen.



Tomma burkar som har innehållt goa kakor.

Om man får svara i en enkät på denna fråga;
-Hur ofta upptäcker du tomma förpackningar i skafferi, frys eller kyl?
Mer sällan, ganska ofta , eller väldigt vanligt förekommande ?
Då skulle jag direkt kryssa i det sistnämnda.

Jag förstår inte varför burkarna inte plockas ur frysen, när man ser att man tar den sista?
Eller är det så bråttom att man inte märker det ?
-Nä, jag vet inte i fall jag känner för det, dom tar slut så fort, sa jag.
Med en blick på honom för att se förvåningen i hans blick.
Men det reagerades föga.

Jag bakade Maj`s vårbitar (chokladrutor) och cornflakesflakes kakor för någon vecka sedan, och dom var slut på bara några dagar.
Jag kom på Ludvig häromkvällen när han hade radat upp 3 vårbitar i rad på Tv bordet + en som han höll i näven redo att sätta in i gapet.

-Det räcker väl med en varje kväll ?
-Jo, men du behöver väl inte göra dom så goda, då!?

Så i dag är det bakdag.
Pizzabullar, vårbitar och negerbollar.

1 kommentar:

FavoritAnnica sa...

Åh,då kan du väl baka lite åt mig med, för jag hinner INTE... :-(