fredag 21 maj 2010

Fel val

I dag skulle jag egentligen haft semester och börjat måla fönstren utvändigt hemma,
men efter att ha tittat på väderleksrapporten bestämde jag mig (efter stor vånda) för att åka och jobba.
Det var en STOR enda pöl på kartan över HELA småland.
Rikliga mängder med regn, skulle det komma.
Inget målarväder alltså.
Vad händer?
Regnat har det gjort.
I Värnamo.
Inga mängder, men givetvis på lunchrasten, när man skulle ut och gå.
Jag gick ut ändå. Det finns ju paraply. Jag gick och tänkte det var skönt att jag bestämde mig för att jobba ändå, när det regnar så här kan man ju ändå inte måla.

Men hemma i Skillingaryd har det minsann inte regnat. Inte en droppe har det kommit.
Krut-torrt.
Och landen som behöver vatten, det är ÖKEN.
Jag kunde varit hemma och målat.

Inga kommentarer: