torsdag 27 maj 2010

Kund-dag

I dag har det varit en rolig dag på jobbet.
Det har inte varit en vanlig jobbardag, för jag, Annica och Ida, d.v.s mina kollegor på kundservice har varit på vår enhet i Urshult.
Vi har haft en kunddag med försenad invigning av vår nya fabrik i Kronobergs län.
Vår uppgift var att ta emot alla kunder (som var 130 st till antalet), ta i hand, sätta på dom en etikett med namn och företag, se glada ut och ge dom en välkomstdrink som innehöll päroncider.
Och när det var dags att åka hem, skulle dom förses med en present i form av en "pöka-filt".

Dessa arbetsuppgifter genomfördes med berömd godkänt, enligt vår chef.
Han var nöjd med oss.
Vi har haft trevligt.
Vi har träffat kunder som vi bara har pratat med per telefon tidigare, och som nu har fått ett ansikte.
Ibland visade det sig att man hade haft väldigt fel bild av personen som man pratat med.
Man trodde att han var lång, snygg, muskulös, eventuellt lite yngre än en själv, men som visade sig vara tvärtom osv. osv.
Men det påpekade man ju naturligtvis inte.


Vi fick jättegod mat i form av buffé med kaffe och tårta efter, och till detta underhölls vi av mängder av artister i form av en enda person. En standup komiker. Anders Mårtensson heter han, och var kanon.

Visst är han lik Tommy Körberg?
Fick alla att skratta utan sprit i kroppen.

Jag skulle kunna tänka mig att komma ifrån jobbet en dag i veckan på detta sätt, åka ut en dag från kontoret och göra något annat.

Ida körde både dit och hem, på hemvägen tog vi en liten genväg. Vi åkte inte genom Alvesta utan vi åkte in på en liten, liten väg genom Blädingeås.
Åh, så vackert det var med alla små hus, kossor, kossor-bäbisar, hästar med små gulliga föl och alla blommande äppelträd.

Ida körde så tryggt och bra. Hon var uppe på 10 poäng nästan hela resan, men sedan hände en liten fadäs på vägen hem, som gjorde att hon rök ner på minus 2. Jag vågar inte nämna incidenten här i bloggen, för då kanske någon polis läser det, och då kan hon bli av med körkortet i efterhand, och det vore ju INTE kul!

Det enda jag kan klaga på i denna sittandes stund, är jag har fått ont i ryggen av att gå i högklackat. Men det är väl smällar man får ta. I morgon ryker pissetofflorna på igen.


När jag kom hem åkte jag ner en snabbis till Sandstigen,och luktade lite på Grodan, som har hunnit bli en vecka i dag.
Mamma Sandy hälsar, så gott.



Avslutar med dagens utsikt från altanen, äppelträden snart i full blom, men det syns visst inte så väl på bilden:

1 kommentar:

Ida sa...

Ojojoj minus 2 är inte bra nästan gång ska jag köra exemplariskt... om ni vågar vill säga ;D Nu plugg! See you on Monday.