lördag 15 maj 2010

Dagens utmaning


I dag regnade det hela förmiddagen, så vi tog en tripp till GeKås såklart.
Och vi var ju inte de enda som hade det målet inställt, givetvis.
Philip körde och i det ingick även att hitta parkeringsplats och parkera fordonet.
Efter att ha snart övningskört i 1 år, så måste jag nog säga att detta var den största utmaningen hittills.
Det spelar ju ingen roll hur ordentligt man kör, så kan det ju alltid komma någon som skjuten ur en kanon från vilket håll som helst.
Och det gör det ju i Ullared, så det gäller att ha alla sinnen i beredskap.
När nerverna påfrestades som värst, så erbjöd jag mig att ta över rodret.
Men se det gick ju inte, har man gett sig in i leken så får man leken tåla.
Och det var på håret, men det gick bra.
Nu är vi tillbaka med den Gula GeKås kassen innehållande, bl a.
1 st plånbok
1 st väska
1 st ljuslykta
1 st laxröra
1 st scarfes
1 st tavla
2 tandkräm
2 diskborstar
1 st push up stand (ställning till för armhävningar)
4 pkt med batterier, återupplivningsbara
1 st hammare
1 termometer för inom/utomhus
1 nagelstärkare

+ 2 olika v75 system, som gick åt fanders.

Dagens samlingsplats verkade vara väggen där 100-tals scarfar hängde. Där stod kvinnorna och bet på naglarna och inte visste vilken färg dom skulle välja.(En i högen var moi)

Nu är vi exklusivt inbjudna på en snabbis till caravann club på kaffe med ballerina kex.
Jag skall fråga i fall jag kan få en whiskey till kaffet.

Inga kommentarer: