söndag 9 maj 2010

Kina-mat

Hemkomna, bastade och insmorda.
Jag beställde kinamat i fredags på GG grillen 49:-/portion.
Tänkte att jag och Philip skulle ha med oss till stugan, och Dahn och Ludvig kunde ha hemma.
Det är både smidigt och gott, om man inte orkar eller hinner laga mat själv.
Det var lite svårt med kommunikationen när jag beställde maten på telefonen och jag kände inte igen rösten, men jag tänkte att det blir nog bra.
Jag beställde 1 kyckling curry (m ris), 1 kyckling med wokade grönsaker (m ris)och 2 stekta nudlar med kyckling.
När jag hämtade maten så trodde jag ju att allt skulle kosta 200:-, men då sa kassörskan:
- Det blir 325:-.
- Ojdå, sa jag. Har Ni höjt ?
- Nä, nya ägare bara. Kostar 65:- nu.
Jag tog kassen utan att titta i den, och satte mig i bilen.
När jag kom till jobbet sa jag till Ida det måste ha blivit något fel.
65 x 4 blir ju inte 325:-
Jamen du måste ju ha fått 5 st sa hon. 5 x 65 är ju 325:-
Jag ringde upp och försökte förklara, men inte heller denna gången fungerade vår dialog. Jag gav upp och gick ut i bilen och tittade i påsen.
Där fanns:
4 st steka nudlar med kyckling, och 1 kyckling curry med ris.
Pratar jag så otydligt ? eller berodde det på att jag hade de gamla ägarnas meny?
MEN summan summarum:
Det var så jäkla gott. Mycket smak och mycket mat.



Laddar för sista avsnittet "Livet på Laerkevej", Hoppas det kommer tillbaka.

Inga kommentarer: