måndag 3 maj 2010

Restaurang Åkanten

I dag var vi inbjudna på föräldrakväll på den restaurangskolan som Philip går på.
Det bjöds på 3-rätters för 180:-/person.



Till maten kunde man få: Kvällens vin paket 150:-, det slog jag till på.



Först fick vi dryck och en torr (förlåt) brödbit (men jättegott)utan smör.

Förrätt:


Middag:


Dessert:


Allt har varit så förbaskat gott. Jag delar ut 4,7 poäng av 5.
Nu är man mätt och magen är så rund och go.

Jag frågade Philip vad han hade gjort av allt detta goda.
-Jag gjorde brödet, som Ni fick allra först.

Väldigt trevligt har vi haft, blev placerade bredvid Anders Rydberg (gammal Skillingarydsbo) med maka.
Jag och Mrs. Rydberg(kom tyvärr inte ihåg namnet)låg på BB ihop.
Hon hade fått Marcus och jag skulle föda Philip, nu 16 år senare går dom i samma klass. Barn nr 2 fick vi också nästan samtidigt. Vi hade även samma plånböcker med samma färg. Röda från Thai.
Mycket gemensamt, men inte samma karl.

Vi tog lotter för 220:-, och vann 4 muffins.

Dom får vi äta med andakt.

Kocken:

2 kommentarer:

a sa...

Jag kan baka muffins till er för halva priset... Bara säg till! Kram.

bonnie sa...

ja det var dyra mufins