fredag 30 april 2010

Nära skjuter ingen hare

Tur att man tog en dag ledigt i dag, känner mig lite tung i huvudet.
Men kul var det. Thanks to Britta, som tog initiativet!


Vi var ju med i musik quizzen, förstås.
Och gick in för det med huller och hår.
Det var 19 lag som deltog, och i slutet när vinnaren skulle presenteras, så hade vårt lag "Twisted Sisters" inte blivit uppropat, en och en åkte ur.
Men vi fanns kvar!
Ända tills det återstod 2 lag.
Nervöst.
Hjärtat pumpade på fortare, och fortare.
Kunde vi verkligen vinna ?
Nej, så bra kunde det naturligtvis inte vara.
Vi kom 2:a!
Skit pomfritt! Så nära, vi kunde fått halva krognotan betald.

Bakom oss satt ett gäng från Proton Krahners. Bakom mig satt VD:n Christer Lund (tror jag att han hette). Han hade röda byxor och vit skjorta.
Dom hade en shot över, som jag sa att jag kunde ta.
Och sedan inledde vi en liten trevlig konversation.
Trevlig så länge den varade.
Jag frågade hur gammal han var.
Han var närmare 60 år.
Det ser du verkligen inte ut som. Du ser ut som 50.
-Veronica! Hur gammal tycker du att han ser ut?
-Kojak! skrek hon.
Jamen, jag frågade hur gammal du tycker han ser ut ?
-Kojak, sa ja ju!
Han tittade väldigt konstigt på oss. Han hade visserligen inget hår, men ....
Jag fick vända tillbaka stolen igen lite försynt.
Det var den trevliga pratstunden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte du skrek: HAN LUKTAR SKIT!! Men tänkte; Verkligen? Jag chansade att du frågade vem han var lik! Jag är halvblind och nu börjar jag höra dåligt också, hörapparat nästa. Du vände inte tillbaka stolen försynt utan pratade länge med honom minsann. Kram från systra

bonnie sa...

ha ha ni är ju inte kloka