fredag 9 april 2010

5:an på Grönan




För Er som är tveksamma att gå 5:ans motions spår på Grönelund, kan jag bara säga:
Det är fritt fram.
Från snö alltså.
Det finns ingen.



Jag invigde mina första vår-gång-steg i motionsrundan i går, då träffade jag inte på någon. Idag stötte jag på 5 st. Två sprang förbi mig.
Skriker lika högt varenda gång, och hoppar ännu högre.
Dom skriker, för att jag skriker.
Jag blir vettskrämd, för jag går i mina egna tankar.
Hör nämligen inte när dom närmar sig, jag lyssnar på bok.



Den är så himla fin den rundan, verkar aldrig tröttna.
Nu skall det erkännas att jag går inte hela 5;an, fuskas lite (som vanligt).
Jag ställer bilen vid vattentornet går in i skogen, när jag kommer ut på 2,5 tar jag till vänster (nu var jag tvungen att tänka till). Jag tar till höger om tid finnes, men den vägen är lite tråkigare.
Denna rutt tar knappt 30 minuter.

Inga kommentarer: