onsdag 21 april 2010

Salt upphittat i Jönköping

Idag har vi skjutsat Ludvig till John Bauer skolans aktivitetsdag i Jönköping, inför kommande gymnasie-val till hösten.
Det var motsträvigt. Han ville inte följa med.
Men jag tvingade honom.
-Det är ju din framtid i tre år! Lite intresse och engagemang, tack.
-Nä, palla. Ingen skall ju dit mer än jag.
Men vi åkte ju givetvis, vi hade ju anmält honom.

"Ja ja, vad är en bal på slottet om inte tråkig, trist o långtråkig eller helt underbar..."

Han sa inte ett ljud i bilen dit, mer än högljudda gäspningar.

Men hem i bilen, två timmar senare, var det annat ljud i skällan.
Två av hans klasskompisar liftade med, och det babblades och skrattades.
Ludvig sa att det hade verkligen varit kul.
Jag mös.

Under tiden dom hade information och aktiviteter, hann jag och Dahn med Rusta, Biltema, ICA Maxi och IKEA.


För Er som läser Pernilla Wahlgrens blogg, eller har sett henne i matlagningsprogam, har säkert även hört henne prata mycket om ett smaksatt salt med rosmarin, vitlök och salvia.


Jag har blivit påverkad, och har tittat efter det i olika mataffärer utan träff.
Men nu har jag hittat det.
På Ica Maxi i Jönköping.




Inga kommentarer: