lördag 3 april 2010

Påskafton

-Vilket underbart väder! skulle Benny ha sagt i fall vi var på jobbet.
Men det är vi inte i dag, för idag är det självaste Påskafton.
Jag tycker om alla högtider, men påsken har ändå ett extra plus.
Man har allt framför sig, speciellt våren.
Man kan gå och pöta lite trädgården och plocka fram stolar och bord, sitta ute och fika.
Det spritter lite extra i kroppen.

Det är vår tur att anordna festligheterna i dag, så här hemma är det full gång med dukning och matlagning. Vi är några par som turas om att vara värdar för midsommar, påsk, och nyår. Men vi har alltid knytkalas. Det är kanon.
I dag är det fem par som kommer, och det är alltid lika spännande att se vilka barn eller ungdomar (kanske man skall säga)som följer med. Det trappas ju av lite lätt nu när dom börjar komma in i vuxenvärlden. Inte lika roligt att följa med mamma och pappa längre, och det kan man ju förstå.
Eller inte.
Vi brukar ha väldigt trevligt.
Än så länge så tror jag alla kommer, ialla fall och äter en bit.



När jag skulle ut och hämta stolar i växthuset, så fick jag till min förskräckelse se att det nästan hade brakat ihop, ställningen var kvar, men det var knappt något glas.
Först trodde jag att det hade var en påska-kärring som hade trillat ner från kvasten, men det är nog vädrets makter, med all snö, som har gjort att allt glas låg runt omkring.
Skit happends! Bara att börja plocka glas, och sätta i nya rutor.

Glad Påsk på Er!

Inga kommentarer: