måndag 19 april 2010

Bak-läxa

När jag bläddrade igenom posthögen i dag, så dök det upp ett blad, jag inte sett förut.

Praktisk hemläxa i hem och konsumentkunskap

1. Ta hand om en maskin tvätt
- sortera tvätten
- tvätta tvätten på rätt program och dosera
- tumla tvätten, eller häng upp tvätten
- stryk, eller vik tvätten
- Lägg in tvätten på rätt plats

Målsmans underskrift: Dahn Johansson
Målsmans kommentar: MYCKET BRA


2. Städa garderoben
- plocka ur och städa din garderob

Målsmans underskrift: Dahn Johansson
Målsmans kommentar: Han gjorde det utmärkt

3. Laga en vardagsmåltid till familjen utifrån tallriksmodellen.
- Planera och göra ev. inköp
- Tillaga och servera maten
- Diska och plocka undan efter middagen

Val av måltid; Jag valde en pastasallad för att jag skall få mycket ork till sommaren.

Målsmans underskrift: Dahn Johansson
Målsmans kommentar: MYCKET BRA genomförd måltid

4. Städa
- Städa sitt rum, damma, bädda rent i sängen.
- Städa toaletten, rengöra handfat, byta handdukar, dammsuga och torka golvet.

Målsmans underskrift: Jessica Palm
Målsmans kommentar: Han gjorde det bra.


--------
Sanningen:
Punkt 1-4 har under inga omständigheter genomförts, på något sätt eller vis.
Har heller inte visats några tendenser till att börja med något av dom.
Med kopia till fröken.
Elevens föräldrar

Det blir två veckors husarrest för förfalskning av namnteckning.

..

2 kommentarer:

Annica sa...

Bara två veckor?!? Ha ha, kul med barn / ungdomar som tar egna initiativ & löser sina små problem! Kram!

Anonym sa...

Du behöver inte skriva något namn, kan bara finnas en. Det är sig likt! Jag är HElT säker på vem det är :)
Kram syrran.