lördag 17 april 2010

Ta 2 betala för 3

Dom har ju erbjudande på Stadium nu i veckan.
Ta 2 betala för 3. (eller tvärtom)
Jag tänkte jag skulle passa på, nu när Ludde behövde så många.
Glömde ju plånboken sist.
Jag har ringt honom från jobbet flera dagar i rad, och sagt att i dag får du ta tåget till vmo så åker vi till Stadium och kollar på dojjor.
Men trots att begäret har varit stort, så har intresset för färd till Vmo dessvärre varit mycket mindre.
Han har dissat mig varje gång.
Jag ringde i fredags kl 16,00 precis innan jag skulle ta helg, och sa irriterat:
-Nu har du exakt 10 minuter på dig att bestämma dig vilka skor du ska ha, annars blir det inga.
- Jag mailar dig bilder, sa han. Jag måste skynda mig, jag skall träna.
Han la på, utan att säga HejDå.
Kvällen innan hade jag tagit ur sulan ur hans skridskor för att kunna mäta hans skor.
(Jag hade på känn att detta skulla stranda)
Ingen Ludde varken mailade eller ringde.
Jag ringde upp hans mobil igen, och sa:
-Skall du ha några skor eller inte ?
- Ja, just det ja! Jag mailar dig från Sebbe.
Jag satt och trummade på skrivbordet.
Badddarammmmtadamtannnn.
Mail kom.
Finally.

Det var två par.
Inte 3.
Då tänkte jag att man kanske skulle passa på att ta de sista tredje gratis skorna, jag går ju i mina gummi-träskor på Grönelund.
In på Stadium, mycket folk givetvis.
Fick tag på hans ena par gympadojor, och mätte med hockey-sulan.
Det blir kanon.
Dom andra fanns inte, så jag tog ett par andra som jag tyckte var snygga.
Hittade ett par till mig med.
Mycket nöjd. 1700:-
Kom hem.
Tog en promenad med min gamle gode vän Frida.
Min intuition sa att jag inte skulle ta på mig mina nya fort-springa-skor.

Hann knappt öppna ytterdörren, förrän Ludvig skrek:
- Dåligt köp, du har gjort i dag du. Riktigt dåligt.
- Ett par skor är till mig, bara så att du vet.
- ALLA skor var för små, det är bara att byta, och HerreGud vilka dyra skor.

Och dom som jag hade valt ut själv till honom, var givetvis inte till belåtenhet.
- Men Frida tyckte dom var jättesnygga!
Han tänkte lite -Ja, dom kanske inte är så dumma, men 899:-?

Lite besviken blev jag allt, men samtidigt blev jag lättad.
Jag tycker med det var mycket pengar.
Jag kom nämligen på att jag kan ha Ludvigs gamla gympadojjor.
2 st har han till och med, som har blivit för små.
Det var samma strl och samma skor som dom jag köpte för 699:-

I dag var jag och lämnade tillbaka alla skor, utom ett par som jag bytte storlek på till Ludde.
Priset sjönk från 1700 kr till 749 kr.

Inga kommentarer: