tisdag 29 juni 2010

Varma dagar - sköna kvällar

Ljuvliga kvällar nu, har varit uppe och gått på Grönan.
Skyndade mig runt för jag kom på att Allsång på skansen började i dag.
Flugfän flög irriterande runt mig. Jag sa till dom att det är bäst att Ni vänder om, för annars hittar ni aldrig hem igen. Men dom lyssnade inte, följde med mig hela rundan.

Ludvig ringde när jag var framme. Moppen hade gått sönder i Linneryd.
Där rök Allsången.
- Du måste komma och hämta mig.
- Jamen moppen då?
- Den slänger vi la in där bak ?
- I min lilla bil?
Vi trixade och höll på. Det går inte, sa jag. Pedalerna är i vägen.
- Den skall in, så är det bara! Släpp! Så gör jag det själv.
Vi fick in 30 % av moppen ungefär. Resten hängde utanför.
Vi hittade ett litet, litet band att hänga ner bagage-luckan med.
Synd att jag missade ta kort.

1 kommentar:

Rosie sa...

ser att vi har likadana färger på våra bloggar :-) var ju lite roligt sammanträffande Rosie 1:a ggn jag är inne här :-)http://www.leze.se/ men jag byter ofta tema är väl rastlös :-) ha det bra blogga bara när du känner för det själv :-) ps ha med en anteckningsbok i handväskan man vet aldrig när ideer och tankar ploppar upp kan vara bra att skriva ner dom på en gång vem vet inlägg till bloggen :-)Rosie L Zelin