onsdag 9 juni 2010

Kabaré



(M. Jackson medley)

I går var vi på 9:ornas avslutningskabaré.
"This is it -94"
Föreställningen inleddes med min favorit Michael Jackson.
Med tre som sjöng ett popperi, jag rös.
Plötsligt kom min son in i numret och gjorde "Moonwalk", så stolt jag blev.

(Knäckebrödsdansen)

Jag kom ihåg när jag stod där på scenen själv för 25 år sedan, och mimade till Kicki Danielssons "Bra vibrationer". Gud så nervös jag va innan. Trodde jag skulle spy.
Men det gjorde jag inte.
Jag frågade Ludvig om inte han var nervös dagen innan. -Inte ett skit svarade, han.
Jag fick ett sms av honom på jobbet igår en timme innan föreställningen.
- Jag är så in i h.....e nervös, skrev han.
Sedär ja.

(Uppställning)


I dag skall han (Ludvig) på avslutningsmiddag på Fridhäll.
Han kom hem 17,50, och kl 18 skulle han vara på plats. 10 minuter på sig att göra sig i ordning.
- Jag kan ju inte ha samma kläder som jag skall ha på mig i morgon.
Var hans enda kommentar när han kom hem. Inget stress där inte.
Men han sprang upp röjde i garderoben, och sprang ner igen lika kvickt.



Jag sa till honom i förbifarten att jag kommer snart också upp till Fridhäll, för jag skall bistå Per Bunnstad med hjälp. Han skall skriva och jag skall ta kort.
Då vaknade han till och tryckte upp pekfingret i ansiktet på mig, och sa:
- Du visar DIG INTE där uppe.
- Jag skall sköta maten, sa Philip.
Han tog på sig min manchesterkavaj och raffade åt sig paraplyet, och smällde igen dörren.
I morgon går han ut 9:an.

Inga kommentarer: