måndag 14 juni 2010

Se upp!

I dag utsattes jag för ett fruktanstvärt trauma när jag var ute och gick min lunchpromenad.
Jag tittade ut efter stigen i fall jag kunde plocka lite midsommarblomster.
Och det kunde jag.
Jag böjde mig ner för att plocka ogräset (hundkex och smörblommor) när jag upptäckte att jag var några cm från en stor, lång, tjock, svart orm, tro det var en huggorm.
Absolut att det var det.
Men Ida sa att det var en liten snok.
Jag skrek i högansky, slängde blommorna och sprang därifrån.
Sen vände jag och hämtade dom igen.
Jag skakade som ett asplöv ända till Åhléns, det gick inte över förrän jag hade sprutat lite prova - på - parfym.
Vilken skräck-upplevelse mitt på ljusa dan.

1 kommentar:

Ida sa...

Du skulle sett dina uppspärrade ögon när du berättade om det när du kom in :)