torsdag 10 juni 2010

Skolavslutning





I dag har vi alltså varit på skolavslutning.


En regnig sådan.

Men det gick bra ändå.


Fin solo-sång av Beatrice Österholm och Amanda Davidsson, några av 9:ornnas sångfåglar.

Christoffer Orre höll ett väldigt bra tal. Mycket proffsigt och innehållsrikt.


Alla var så fina och glada, precis som det skall vara.

Ludvig delade ut sina blomster, varenda en.
Jag trodde jag skulle få med mig några hem.
Men icke.

Vi var hemma vid 13,30 tiden. Klockan tre åkte dom till Liseberg, innan dess hann Ludvig åka ner till Jannes MC delar, och köpa delar till sin moppe, för sina pengar som han fick i
sitt kuvert i dag av sina föräldrar. Det kan ju vara så att pengarna kan brinna upp om dom ligger för länge i kuvertet.











Innan han åkte så hade jag en del invändningar på hans klädsel:

Tunn t-shirt med huvtröja
Du kommer att frysa, sa jag
Åtgärd; Han klippte sönder sitt underställ och tog på sig under.
Håliga Mysbyxor
Du kommer att frysa, sa jag
Åtgärd; Nä, men jag kommer att tappa mobilen.
Han bytte till Jeans
Tygskor
Du kommer att bli dyngsur om fötterna och få lunginflammation.
Åtgärd; Ingenting, mer än -Varför skall du alltid oroa dig ?


Måste avsluta med att skryta lite om min systerson Johannes Westman.
Jag frågade honom vad han fick för betyg i år.
Han har alltid fått toppbetyg, utan att behöva läsa så mycket.
Det sätter sig lätt i hans huvud alltså.
11 MVG resten VG.
11 MVG, it's amazing.

"De ä Great de", som vår vän Lill i Norge säger.

1 kommentar:

Innapingpong sa...

Åh.....niornas skolavslutning...det är nåt alldeles speciellt med det...;)